Translate

marți, 26 iunie 2012

Uite ca m-am apucat de blogaiala...

Uite ca am intrat si eu,..."in rindul lumii"!De ce dracu m-oi fi apucat de asa ceva,cind de fapt n-am de spus lumii nimic,n-am idee nici pina-n clipa asta!Dar acuma na;daca tot m-am apucat,o sa-ncerc sa continui;ca-n fond,in afara de timp,(care trece oricum!),nu pierd nimic!...In fine;e foarte posibil sa-mi treaca!....
Ce dracu caut eu aici?!Si ce-as mai putea scrie?!Sincer;n-am nici cea mai vaga idee;dar hai totus,sa-ncerc o mica prezentare!Deci,(vorba cuiva,foarte draga mie);ma numesc Ciprian si am avut si eu,cindva prin toamna anului 1961,proasta inspiratie de a ma naste.Si rau am facut!Dar no problem;este totus,o greseala reparabila;si care,cu o sinucidere trece!In fine...
Acuma na;am facut-o,am facut-o!Si pina-n clipa-n care,o sa reusec s-o corectez,...scriu!Ca na;ce altceva,sa fac si eu!?!...Mai pierd si eu timpu' pe net;ca toata lumea....
Deci;...uite-asa,prin septembrie 1961,vine pe lume nebunu' lu' Predeasca;recte eu!Ca rau am facut,si mie si lumii,imi fac mea culpa;si promit sa corectez gresala asta,cit de curind;sper chiar in toama acestui an;si chiar de ziua mea;...asta asa,ca sa-nchid un ciclu!
Eh;acuma,ca tot m-am nascut,"am ales" s-o fac in Buzau;dar despre locatia asta,n-am  nimic de comentat!
Mereu;am alergat dupa himere,dupa cai verzi pe pereti;...precum implinirea de sine si puritatea primelor iubiri.Si nu m-am multumit numai cu atit!Mereu am avut obraznicia,de a-mi clama,dreptul meu la o iubire absoluta;dreptul meu,la fericire!...Am vrut!...Ei si?...Cui i-a pasat?Mereu;viata m-a chemat la odaie,asta ca sa-mi dea putin peste labute;si sa m-aduca la ordine!....Cu ce m-am ales din asta?...Pai hai s-o luam pe rind;1st,m-am ales cu-n munte de frustrari si-o-nstrainare de tot si de toate!...2nd;m-am mai ales,cu-n suflet facut cenusa si cu senzatia tot mai acuta ca in viata mea nu mai exista alt cuvint de ordine decit ratarea!...3rd;mi-am mai umplut sufletu' si cu o sfinta revolta;inutila de-altfel;...si buna doar,sa-mi umple foarte multele,desele si lungile zile si nopti,de singuratate si nesomn!Dar va trece si asta;ca toate trec!Si-n fond,mult a fost,putin a ramas;ca pina-n septembrie a.c.,nu e o vesnicie!Apoi,R.I.P. for me!...He,he;apropo de asta...Nu sint un om religios;si nici nu cred in viata de apoi!Dar ca amuzament;de foarte multe ori,imi rulez in minte mereu acelas scenariu...Pe cei care au proasta inspiratie sa citeasca asta,si nervi s-o faca si pina la capat,ii invit la un mic joc de imaginatie...
Deci,(vorba Dorutzei;singura mea,adevarata mare iubire;ne-mplinita,evident!);...Voi,toti cei ce pierdeti timpu' citind aceste rinduri,imaginati-va urmatorul tablou...
O noapte adinca.Luna,ca un imens craniu de cristal,lumineaza argintiu,brazii unui cimitir pustiu.Ca niste naluci,printre morminte,ciini maidanezi isi fac parelnic,patrularea nocturna.Undeva,in noapte,se aude un strigat de bufnita!La o margine de cimitir,o cripta abandonata de mult;se deschide,cu un tipat de rugina!Din cripta,iese o aratare pe jumatate putrezita.Priveste-n jur;si aplecat peste propria-i cruce,isi aprinde de la flacara candelei un ciot de tigare;aruncata probabil de vreun gropar.Printre coastele-i descarnate fumul albastrui al tigarii se scurge lent;si in lumina lunii confera aratarii un halou ireal.Priveste-n jur total absent la tot ce-l inconjoara;si o ia la pas,agale,pe aleile pustii;hoinarind,cum deja-i intrase-n obicei,fara tinta printre morminte.In plimbarile nocturne,avea mereu obsedant in minte,melodiile pe care le asculta in momentul sinuciderii.Asta,si o mare iubire ne implinita,aveau sa-l tina,pentru o vesnicie;legat de lumea pe care,tocmai hotarise cu citeva luni in urma,s-o abandoneze.Din calea lui,ciinii maidanezi fugeau;refugiindu-se printre morminte,cu un lung scheunat a pustiu!"Hmmm;e ca in vremea cind traiam!...Pina si maiidanezii;fug de mine!"-isi spuse cu-n oftat adinc aratarea,ridicind trist,din umerii descarnati.Melodiile derulate obsedant in minte,ii evocau chipul zinei care,fara sa stie si fara sa vrea,ii zadarnicise viata;...si-l determinase sa faca gestul fara-ntoarcere,care-l aduse aici!Mesajul melodiilor care-i ciclau la nesfirsit in minte,parca precum o pedeapsa divina,pentru gestul sinuciderii,ii sfisiau sufletul cu o durere fara margini!Chipul celei care ii zadarnicise viata,ii ardea si acum;sufletul insingerat!Parca,o vedea aevea;rasarita din amintiri,peste mormintele scaldate-n lumina argintie a lunii.Trupul zvelt,conturat precum o amfora greceasca,cu picioare lungi,de antilopa,cu musculatura nervoasa si ferma,se proiecta acum,fantomatic,in fata lui.Din amintire,ochii de jar si ciocolata,ochi frumosi si adinci,de chinezoaica,umbriti de gene lungi si-ntoarse,parca-l priveau;cu o expresie,undeva,intre repulsie si mila.Sprincenele,frumos arcuite,dadeau intregului chip,o expresie de vesnica uimire;amestecata cu o unda de nostalgie si mister.Ovalul delicat al fetei,se proiecta,palid si fantomatic peste amintiri si sperante desarte;vise de muult;facute tandari;odata,cu viata lui.O suvita rebrela,din parul castaniu inchis,umbrea usor ochiul drept al divinei fapturi;revarsindu-se apoi,smechereste,peste o patrime din obrazul de portelan.Asta,avea darul,sa creionize,elegant si discret,nota de inefabil si mister al suavei fapturi,accentund gingas,linia nasului cu nari frematatoare,de mica salbaticiune;palpitind la chemari,de numai ea stiute.Astfel,linia profilului de
cariatida,dezvaluia,ca pe o pretioasa orhidee,gura cu buze pline si voluptoase;fara insa a avea nimic vulgar.Buza superioara parea,aripilile unui inger;desfacute-n vraja unui vesnic zimbet discret.Buza
inferioara,usor rasfrinta,precum o petala de crin imperial,dadeau nimfetei de numai 13 ani,aerul
meditativ si melancolic al unui herumvim.Dar,ce-i dadeau atit farmec,cit si o unda demonica de mister si vraja,erau ochii!…Ochii;si mai ales,expresia lor,pe care instinctiv;stia sa l-o dea!
Nu era,prima noapte;din noul sau statut,in care-si facea asemenea evocari!Iar asta,il chinuia cu mult peste pragul de suportabilitate!La un moment dat,coplesit de durere strigoiul,cu un urlet de fiara ranita,se prabusi-n genunchi in mijlocul aleei.
-Dooorryyyy!-rasuna-n crugul noptii,urlet de fiara haituita;chintesenta durerii,dusa de sufletul strigoiului pina si dincolo de mormint!
Strigatul de durere si resemnata revolta a strigoiului,se pierde-n noaptea peste care plutea impasibila ca un glob de clestar luna.Din vecinatate,dintr-un cavou,ce se deschise odata cu urletul deznadajduit,o aparitie spectrala,avind in mina-i descarnata o scindura din propriul sicriu,se iveste vadit deranjata de strigatul ce sfisiase linistea noptii!Pe jumatate iesit din mormint,arunca scindura putrezita,dupa personajul nostru;strigindu-i cu obida!
-Mai taci in plm!...Ca ne-ai innebunit pe toti;cu Dory asta a ta!...Cere dracului apartinatorilor,sa-ti dea de pomana si niste pastile de cap!...C-aici,e loc de vesnica odihna;nu balamuc!
..........................................................................................................................................
Draguta imagine,cititorule;nu?...Amuzanta dar si sfsietoare;in acelas timp!...Si la "norocul" meu,in eventualitatea ca totusi,ar exista ceva dincolo de neant,...nu m-ar mira deloc ca dupa sinucidere,sa am surpriza sa-mi fie data sa o "traiesc"!In fine;...vad eu atunci;la locu' faptei!...
Chestia e,ca asa ceva nu se citeste oricum!Pentru asa ceva,trebuie o anumita atmosfera;un fond muzical;care sa accentueze,poezia momentului!Tocmai d-asta;pentru cei care au avut rabdarea si ingaduinta sa ajunga cu cititul pina aici,asta am de gind sa fac acum,atmosfera!...Asa ca,pe rindurile gotice pe care tocmai le-ati terminat de citit,ar merge perfect;melodia asta:

Deschideti-va sufletul;si lasati-va purtati de vraja!...Ehh;acum parca-i altceva!...
Acum,hai sa revenim la ce spuneam mai-nainte;pina-n episodul gotic cu care am divagat putin,in aceasta prima postare.Primele 3 puncte despre cu ce m-am ales din viata,le-am discutat deja.Deci;...
4th;frustrarea m-a facut sa-mi descopar veleitati scriitoricesti;asa cum cred ca deja s-a observat,din mica mea divagatie,macabra poate,pentru unii!...Si uite asa,m-am apucat de scris;...romane de dragoste...Incerc si eu;prin asta,sa-mi ard frustrarile si ne-mplinirea!Si se pare,ca tind sa ajung,sa fiu,mesagerul tuturor lacrimilor scurse,pe pietrele de mormint,ale tuturor iubirilor pierdute!...
Aaa;si m-am mai ales din viata,cu ceva!...Un stufos cazier psihiatric in L.S.M.!...Ca na;la cite tentative de suicid am la activ,...trebuia!Dar nu ma pling!Sint nebun dar nu prost!Si ca atare,avind in vedere ca dosaru' din L.S.M.,imi cam restrictioneaza libertatea de miscare,am zis asa;daca tot m-am "prostituat" in S.C. Romcarbon S.A. mai bine de 20 de ani,...n-ar fi rau,sa-mi trag un dosar de pensionare pe psiho-pu-pu!Daca tot is nebun omologat;...macar,sa iau si niste bani;pe tema asta!
Eh;in linii mari,cam asta-s eu!Inchei acum;ca s-asa am plictisit lumea destul!....Intr-o alta rubrica/sectiune,o sa-ncep sa postez si episoade din romanul la care lucrez!...Banuiesc ca nu va fi publicat vreodata!Ca na;cine-ar citii,elucurbatiile unui nebun?...Ma-ndoiesc chiar ca o sa-l termin!...
Dar cit oi apuca sa scriu din el,o sa-l postez totus pe blog!Deci,celor amatori,lectura placuta!
Acum ma retrag;hai cu pa!...O sa ne mai "auzim";cind o sa revin si cu episoadele din roman.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu