Translate

duminică, 8 iulie 2012

"Iubirea care-nvinge moartea" - episodul 5

-Eeetiii,…numa’ de behait;sa-ti fac tiiiii placere,nu aveam eu chef;.la ora asta!…Da’-ti pune mosu’ pe lap,o muzica de divort,de te sui pe pereti!
-Baaaga frate!….      
-Maaaa;…da’ unde pula mea-i laptopu’ meeeeuuu?…
-Da’ cauta-l belime-ai;cit sint aici!….Sa nu zici p’orma,ca ce si cum!
-Fraaateee;…if te banuiam,erai,…transat de mult!
-Maaaa;demn de retinit!…Sa stiu dracului;la ce sa ma astept,for a next time!
-Stai ma linistit!…Beau continuu de 5 zile!…Si dorm pe ultrascurte,cam tot de atita timp!…Probabil ca iar am dat cu copita!…Si-i pe undeva;….pe sub pat!…Asta if,nu l-oi fi vindut;…sau amanetat pe bautura!
-La mintea ta,…nu m-ar mira!
Gazda,se puse-n genunchi!Ridica cu greu;salteaua,pe jumatate cazuta!
-In pula mea!…Tot trebuia,sa fac ordine-n patu’ asta!
-Haaaii sa-mi fut una!…Esti dus cu capuuu’,…raaau de tot!
-Yep!…Si stii ce?…Sint sarit bine;de pe rulmenti;si-mi asum asta,ca pe un dat!
-Pai na;…ce sa faci si tu!…
-Maaa;…dar stii ce-i frumos?
-Ia zii,nebunica!…Ia lumineaza-ma!
-Etii,is nebun!…Dar,n-am nici un chef;sa ma vindec!
-Baietel;deja,ma uimesti!…Mai ai tu;vindecare?Cam miram-as!
-Pai,cam n-am!….Cel putin,psihologa mea,ii depasita total;de comenzi!Imi zice mereu;”d-nu’ Predescu;sinteti urgenta medicala majora!Numa’ bun de internat!Va vad,total disfunctional;iar in ultima perioada,lucrurile par sa se tot agraveze!Parerea mea,ar fi sa apelati la un serviciu psihiatric;pentru ca deja problema dumneavoastra imi depaseste competenta!”
-Piii na;nici nu ma mir;saraca!…Ma-ntreb,cum dracu de te mai primeste!…
-Eeeh!…
-
Gazda,umbla-n 4 labe prin toata camera;…dupa un laptop,care deja;era-n fata lui!
-Maaa;cit pula mea,pot fi de beat?!…S-am laptopu’-n fata mea;si eu sa nu-l vad!?
-Intrebare retorica;presupun!…In fine;…Ti-am mai zis eu!…La mintea ta,si  la banii mei,…ma mir deja,cum de nu esti inca,legat!
-Stai cumetre,pohalea!…Ca nu-i timpu’ trecut!
-Maa;bine dracului;…ca cel putin,recunosti!
-Haai sa-mi fut una!….Pina s-o deschide winamp-u’,….ma duc;sa ma pisi!
-Duuute;…duuucete-ai!….
Gazda,iesii cu sticla-n mina;clatinindu-se,si sprijinindu-se de pereti!
In urma lui,musafirul,se apleca,asupra formulelor si reactiilor chimice,notate pe cearsaf!Vorbea singur;in timp ce,pe un servetel mototolit,copia reactiile,scrise acolo!
”Stii cum e;gura nebunului,adevar graieste!….Ia sa duc eu;tot ce-i scris aici,la un profesor de chimie;ca sa le verifice!…Poate,daca-s corecte,pun de-o firma!”
-Ce faci,cumetre?…Spionaj industrial? –spuse gazda,zimbind;si stind cracanat in mijlocul camerei.
Intrase-n camera,pe nesimtite;bind votka,la intervale egale,direct din sticla.Privea amuzat,cum musafirul lui,ii copia ideeile,intr-un mod total haotic.
-Aaaa;nuuu maaa!…Eram doar curios!…Tu chiar crezi;in tot ce-ai scris acolo,pe cearceafu’ ala? –spuse musafirul;vadit stinjenit.
-Daaa,da,da,da,da!..Teee creeed;ca mai mint si eu!…In fine;lasa…Tu ce crezi?Din cite stiu eu,chimia-i o stiinta exacta!
-In fine;asa o fi!?Ca prea zici cu foc!…Mai bine,continua-ti ideea cu golaneala…- se eschiva musafirul;bagindu-si totus,peticul de hirtie-n buzunar.
-Neeee,neee,ne,;first reeezolvulvam prbeee,…pula mea;…porob,pfftiu,futu-i;prooobelime-ai;….adica nu;...reectificam;…prooobleeemaaa maaa;….asa;deci!….Si ce ziceam?…ca-s rupt de nesomn si  de bautura!…Aaaa,da!…Deci;…first,rezolvam problema,cu spionaju industiarl!… Aaasa;deci!…


…Hai sa lamurim o chestie!…Eu sint nebun;dar nu prost!…Ssssiiiii,…nici dragostea de aproapele nu
m-a dat vreodata,afara din casa!…Asa caaaa,scoate mataluta,hirtiuta aia din buzunar,siii da-o tu frumos la mosu’!…
-Iaaa-o duuuteeee-n pula mea;de dement!…Ia-o si stati-ar in git!…Ce credeai nebunu’ strazii;ca acuma ma-mbogateam eu;pe timpeniile tale?
-Maaa,…acuma,nu stiu!…Chestia-i insa-n parametrii astia!…Eu stiu un lucru;tot ce vezi tu;pe cearceaf si pe pereti;…exceptie facind pozele cu Doruta-zinuta si-un pic demonutaaaa;…if ar mai avea un rost,as putea sa le pun in practica!…Si probabil;eeeuu,vorba lu’ Beeecali;…deci;
astaaa,ii vorba lu’ Dory;…deci;…eu;…nebunu’ lu’ Predeasca;…spre marea consternare a voasta;semenii mei,sanatosi,…as putea cu astea toooaate,sa-i dau clasa si lu’ Patriciu si lu’ Ovidiu Tender,…si la toate putregaiurile imperialiste;maaaa!
-Haaaida deee!…Vezi sa nu!…Maaaa;daca ar fi fost real,ceeace-mi spui,acum ai fi fost departe baietel!…Da’ tu,stii cum esti?…In nebunia taaa,…te vezi in pula mea;…brat la brat;cu Tiriac,Patriciu si Tender,la balu’ de cristal!…Hadiii bree;sa ne dam seama,la bautura!…Tu nu vezi ca aberezi?…Scrii ca tot descreeratu’,tot felu de timpenii;pe cearceaf si pe pereti!…Si la mintea ta,total zarghita;evident,mai le si sustii;ca pe niste adevaruri absolute!…
-Uite ca iar;vorba lu’ Dory,vorbesti in punga!…Primo;…pentru cultura ta,generala,nu exista adevar absolut!…Asta asa;ca sa nu mori prost!…Secundo;…amindoi,am facut o scoala serioasa!…Problema e;tu cu cite ai ramas din ea?…Esti cumva,doctorand in chimie,sau fizica nucleara,ca sa-mi judeci tu mie;ideile?Si cumva;nu stiu io Cipi Voivod?…La ce pula mea vorbesti?…
-Maaa;…trateaza-te-n pula mea!…Nu vezi,ca te-a timpit,laba si bautura?…Uite un exemlu!…Ma tot uit;de vreo juma’ de ora;la peretele din fata mea!Ala;ala cu zina aia,cu toporu’ pe masa;zina,care oricum;nu era,de nasu’ tau;…ala lung si strimb!…Uita-te si tu;ii deja,culmea aberatiei!…Auzi,idiotenia idioteniilor;…pe care probabil,ai luat-o si tu;dracu stie de unde;din desene animate,probabil!…Aaauzi,tu la el;…aur de sinteza din mercur!…Delireeezi raaau de tot;baietel!…
-Aaaa;pai nu-i asa!…Hai sa-ti zica mosu’;cum ii tot smenu’!…
-Ia uimeste-ma!…
-First is first;….ia du-te tu la vitrina,si ada-ncoa’ la tata,sticla aia de wisky;sa mai facem si-o mica variatie-n meniu;si hai si toarna-n pahare!…Ca doar acum,ai sa te-nfrupti,din dumnezeiasca mea lumina;si din aeru’ tare al innaltei mele-ntelepciuni!….
-Claaar;….ai luat-o din loc!…
-Aaasa o fi!…-zimbi gazda,scuturat de grimase;in clipa-n care,cu o sorbitura zdravana,injumatatii lichidul cafeniu din pahar.
Plescaii satisfacut;asezindu-se pe covor,cu paharul,scrumiera si pachetul de tigari linga el.
Se resimtea;dupa aproape o saptamina,de dezmat cumplit si continuu!Fata ravasita,si vinata;ochii injectati si cirpiti de nesomn;tulburi de bautura si cu privirile ratacite,sticloase si confuze;dovada clara,ca mintile gazdei,erau atinse bine;de aripa-ntunecata a nebuniei!Facea,eforturi disperate,de-a se mentine coerent;si de-a ramine treaz!Din cind in cind,se vedea clar;ca trece prin momente,de crincena tulburare mentala si totala dezorientare spatiotemporala!
Musafirul,il privea indiferent;savurind-si wisky-ul si bucurindu-se de fumul tras cu sete din tigara!
-Or ti-e rau,dementeala?…Sa nu cumva sa-mi mori;ca din pula;bani de flori!…-rinjii musafirul;fara a se putea abtine de-a trage-o scatoalca peste ceafa gazdei;care abea mai putea,face fata situatiei…
-Ma;…pffff;…acuma na;…dupa atita desmat,…iti dai seama;…mi-au cam plecat giroscoapele rau de tot!-raspunse cu greu;aproape mormait,clatinindu-se si privind pierdut in covor gazda;ajunsa practic,aproape la capatul puterilor!…
-Si ce sa-ti fac ma;…daca bei pina nu mai stii de tine?-il apostrofa musafirul;vadit scirbit
-Eh;…lasa,ca-mi revin eu…Fac o mica pauza cu cocitrtu;…asta pina-mi vin comenzile pe 0 si  imi ies giroscoapele din aliniere,….si p-orma merg sa fac o cafea;…la stilu’ „motorina” si sa vezi tu;cum ma ridic din morti!…Numa’ bine,ca s-o luam de la capat!…-raspunse gazda,cu o privire perduta si goala.

................................................................................................................................................................

sfirsitul episodului 5                             (va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu